2 jobb dagar i frankrike..

och 2 promenader.
Båda dagarna har jag nu jobbat i restaurangen. Inte så mycket hotell arbete mer som servering men det funkar och är ganska kul ändå. jag menar när jag började skolan för snart 3 år sedan ville jag gå servering nu är jag bara lite eller ganska mycket ringrostig men börjar komma in i det och sen är det alltid roligt med jobb som man kan prata med människor.
Personalen här nere har lite svårt med engelska så kommunicationen gör vi så gott vi kan med. Några franska ord, några engelska, några handrörelser och vi använder oss ut av att rita. Vi har träffat några jätte gulliga personer här nere som vi lyckas kommunicera med och har redan bestämt att träffa några i helgen och de ska visa vad man kan göra i den här staden :)

Precis utanför vårat fönster har vi ett tak som man kan gå ut på och där har vi värsta utsikten, solen som skiner hela dagarna långa så efter passen kan man sätta sig där och bara njuta. Vi har också en park utanför hotellet som ärligt talat är bland det finaste jag sett :)
Nej men nu måste jag sluta ska med en buss om en halv timme till en fransk skola och hälsa på och Siri har blivit sjuk så får försöka hitta själv, spännande detta ska bli :P

Bilder kommer ikväll


Kommentarer
Postat av: Ellen M

Tycker att uppdateringen är lite snål va?;) saknar dig!<3

2012-04-11 @ 17:51:23
URL: http://etastic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0