Första dagen är som alla andra första dagar..

nervositet och fjärilar i magen och man börjar tänka igenom olika situationer som kan komma under dagens gång.
Klockan 9:00 blev vi upp möta av Vicky som berättade om hotellets regler och vi fick skriva under säkert 10 olika papper som vi inte hade en aning vad det stod på eftersom att det var på franska, men vi hade inget val än att lita på henne :P
Efter det blev det sedan rundtur och presentationer av alla. Vet inte riktig hur många jag träffat idag men kommer ihåg ungefär 5 namn bara. Men det var ju bara första dagen så de lär nog byggas på ;)
När rundturen var slut fick vi gå iväg med Ryan som håller i konferensen. Var egentligen meningen att jag skulle börja i restaurangen men våran tur så var det deras stressigaste dag på hela året. Konferens för 400 gäster, 45 min att ta bort alla stolar ställa iordning bord, dukning och maten. Tajt om tid var det men vi vart klara precis på minuten. Vi hade redan förberett dukningen på borden och behövde bara flytta en vägg för att sen placera de. Så det var vad vi gjorde i några timmar, dukning och vikning av servetter. Efter 400 så kallar vi oss faktiskt för proffs vid det här laget.
Sen var det bara att passa upp på gästerna och ta bort tallrikar osv. När alla hade gått var det bara för oss att ta bort borden och ställa iorning för en annan grupp.
Så stolllyft vet jag inte hur många vi gjort idag men efter ett tag fick man verkligen in snitsen.
Så en lång dag vart det med lite mindre skador på vägen men den var också mycket rolig och lärorik :)
Ser framåt imorgon när jag ska va i restaurangen men lite nervös för att vara själv. För franska är ïnte det lättaste för mig och inte engelska för de. Jaja men får verkligen öva på det lilla jag kan :)

Men nu lockar sängen fast jag inte är trött ett dugg, men imorgon börjar man 7 så man kanske ska hinna sova lite innan.
Sov gott =)

Ny teknik hur min del ifalla fall tur att man slapp lyfta borden ;P


Och sen vart det möblering igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0